|

DPMB opraví tramvaj K2 pro Prahu

 

 

Dopravní podnik města Brna opraví pro Prahu tramvaj typu K2. Dopravce hlavního města ji odkoupil z Bratislavy a chce ji po renovaci zařadit mezi své historické kousky. Oprava v brněnských ústředních dílnách potrvá devět měsíců. V Praze by se tramvají první cestující mohli svézt na konci příštího roku.

Příběh tramvaje s původním výrobním číslem 166578 začíná v roce 1977 v závodě ČKD Tatra Praha, odkud úplně nová putovala do Bratislavy jako zácvikové vozidlo pro nové řidiče. Zajímavostí je, že do provozu s cestujícími nebyla nikdy zařazena.

Autoškolní tramvaj sloužila až do roku 2009 a letos ji bratislavský dopravní podnik odprodal za 1 000 euro. Aby mohla nadále sloužit, je nutná její kompletní oprava. Výběrové řízení na rekonstrukci vyhrál Dopravní podnik města Brna, který má s opravami vozů tohoto typu bohaté zkušenosti.

Během devíti měsíců strávených v brněnských ústředních dílnách místní zaměstnanci tramvaj rozeberou na jednotlivé komponenty, provedou důkladnou kontrolu, vyvaření nebo výměnu zkorodovaných součástí. Vůz se dočká nové kabeláže, elektrické výzbroje, pokládky podlah nebo montáže obložení interiéru, stropu, zasklení či přelakování.

V Brně se na rekonstrukci bude podílet prakticky většina profesí ústředních dílen, které zaměstnávají 140 lidí. Od karosářů, přes elektrikáře až po lakýrníky nebo stolaře.

Pro tramvaj typu K2 bude uvedení do provozu s cestujícími v Praze premiérou. Dvoučlánkové tramvaje K1 a K2 v hlavním městě jezdily jen v rámci zkoušek výrobce v letech 1965–1966 v režimu bez cestujících. Fandové se v Praze svezení dočkají na konci roku 2022, kdy Praha zařadí tramvaj mezi své retro vozy.