Neoznačený chodec je nebezpečný sám sobě i řidičům
Na silnicích nečíhá nebezpečí jen na řidiče motorových vozidel. Mnohem zranitelnější je chodec a jeho bezpečnost se výrazně snižuje, pokud nemá na oblečení reflexní prvky, které jsou již z dálky vidět. Tmavé oblečení a podzimní šero jsou velice rizikové faktory, které se člověku mohou stát osudnými.
Řidiči Dopravního podniku se s v nadcházejícím období mohou v takové kolizní situaci ocitnout častěji. Proto DPMB připravil podzimní kampaň s názvem „Vidět a být viděn“. Vzkazuje všem chodcům: „Nebuďte neviditelní!“ Kampaně s tímto tématem pořádají i jiné instituce, například Besip nebo Městská policie Brno. Ti všichni upozorňují na to, že reflexní prvky mohou zabránit nehodě, předejít zranění nebo dokonce zachránit život.
„Řidiči mohou osobu v tmavém oblečení zcela přehlédnout nebo ji vidí příliš pozdě. Ve světlém oblečení je riziko menší, nicméně nejvíce pomáhají reflexní prvky. Díky nim je člověk vidět už ze vzdálenosti 200 metrů,“ říká provozní ředitel DPMB Jiří Valníček. Dopravní podnik se snaží působit na své zákazníky, aby se i jako chodci chovali zodpovědně. „Ke čtvrtletním předplatním jízdenkám přidáme prvním dvěma tisícům zákazníků reflexní náramek. Ten se snadno připevní například na rukáv a po odstranění se vejde do kabelky nebo kapsy,“ vysvětluje Valníček.
Kromě toho, že bude Dopravní podnik od 20. září rozdávat reflexní pásky ke čtvrtletním šalinkartám, podpoří tuto kampaň také letáky umístěnými ve vozidlech MHD a celoplošnou reklamou na tramvaji KT8. „Osvěta v tomto směru je určitě důležitá. Chráníme tak nejen chodce, ale i naše řidiče, kteří se mohou dostat do nepříjemné situace, pokud není člověk na silnici vidět. Pevně věřím, že kampaň povede lidi pohybující se v dnes tak intenzivním provozu k větší zodpovědnosti,“ potvrzuje generální ředitel DPMB Miloš Havránek.